دنیای فروش ، بازاریابی و موفقیت

۱۴ مطلب در اسفند ۱۳۹۰ ثبت شده است

تکنیک های کاربردی در افزایش فروش با استفاده از توان دیگران



http://www.crmroom.com/images/newspost_images/sales-force-0-11-1.gif

اگر کسب و کاری شروع کرده یا محصولی جدید ارایه کرده اید، حتما می دانید که بالاترین اولویت برای موفقیت و در عین حال مشکل ترین کار، یافتن مشتری، آن هم به تعداد کافی است. از طرف دیگر، بسیاری از کارآفرینان بودجه کافی برای بازاریابی و تبلیغات ندارند.

 

آیا می توان با هزینه و زمان محدود، به هزاران خریدار علاقه مند دسترسی پیدا کرد؟ یکی از راه های حل این مشکل، برقراری «مشارکت انتفاعی» است.
به گزارش برترین ها بنا بر تعریف بخش انگلیسی ویکی پدیا مشارکت انتفاعی یعین همکاری دو یا چند نفر در یک فعالیت تجاری برای سهیم شدن در سود مشترک.
هزاران نفر مانند شما وجود دارند که با صرف زمان و هزینه زیاد توانسته اند مشتریانی را به دست آورند. شما می توانید از این فرصت استفاده کرده و با صاحبان کسب و کارهای دیگر، وارد معامله شوید.
صاحبان کسب و کار زیادی وجود دارند که با خوشحالی حاضرند محصول شما را به مشتریان خودشان ب فروشند و سود قابل توجهی به دست آورند.
بنابراین، مشارکت انتفاعی باعث می شود از زمان، هزینه و امکانات دیگران استفاده کرده و محصولتان را ب فروشید و دیگران نیز از این معامله سود ببرند. به عبارت دیگر، «مشارکت انتفاعی» رابطه تجاری غیررسمی است که طی آن، دو طرف به ازای کسب سود حاضر می شوند امکانات تجاری خود را به اشتراک بگذارند.
مشارکت سودآور این امکان را برایتان فراهم می کند که کسب و کار خود را با حداقل سرمایه توسعه دهید. این نوع همکاری همچنین باعث می شود بدون تولید محصولات زیاد، یا حتی کارمندان زیاد کار خود را توسعه دهید.
«
مشارکت انتفاعی» به معنای خرید بخشی از کسب و کار شما یا طرف مقابل یا دخالت در کارهای یکدیگر نیست. شریک انتفاعی به سادگی به شما در کسب درآمد بیشتر کمک می کند و شما سودی برای او درنظر می گیرید. شریک های شما می توانند رقیبان، ارائه کنندگان محصولات و خدمات مکمل یا کسب و کارهایی کاملا نامرتبط با شغل شما باشند، درصورتی که نوع مشتریان هر دو کسب و کار یکسان باشند.
مثلا اگر یک دوره آموزشی عکاسی ساخته اید، می توانید از فروشندگان دوربین عکاسی بخواهید، آن را برای شما ب فروشند.
انواع مشارکت انتفاعی
1 –
شریکتان مشتریانی جدید به شما معرفی می کند و شما به ازای هر فروش، درصدی را به شریک اختصاص می دهید.
2 –
شما و شریکتان به طور مشترک محصولی جدید تولید می کنید و در سود حاصل سهیم می شوید.
3 –
شریک شما به ازای دریافت مبلغی، محصولات شما را به مشتریانش معرفی کرده و شما را به عنوان منبعی قابل اطمینان پیشنهاد می کند.
4 –
شما و شریکتان در کنار فعالیت اصلی، کسب و کار جدیدی را به وجود آورده و در تمامی فعالیت های این هویت حقوقی همکاری کرده و سود را تقسیم می کنید.
5 –
هرکدام از طرفین بخشی از امکانات و منابع و مهارت های خود را در اختیار این شرکت جدید قرار می دهد.
یکی از عوامل مهم موفقیت یک شرکت ایرانی ارائه دهنده کارت اینترنت، این بود که با سوپرمارکت ها و فروشگاه ها همکاری کرد و برای اولین بار، کارت های اینترنت این شرکت توسط سوپرمارکت ها ارائه شد. این مشارکت، باعث پیروزی بر تمامی رقیبان شد.
هنگام مذاکره برای مشارکت، همیشه به خاطر داشته باشید، مشارکت درصورتی پایدار خواهد ماند که هر دو طرف معامله برنده باشند. پس هنگام درنظر گرفتن سود برای شریک، سخاوت به خرج دهید و سعی کنید طرف مقابل نیز کاملا راضی و خشنود باشد.
اگر طرف مقابل اصرار دارد که به اندازه شما سود ببرد، یا دقت کافی تمامی هزینه های خود را محاسبه کرده و از مبلغ نهایی محصول کم کنید تا مقدار سود، معقول و درست باشد. در محاسبه هزینه ها بسته بندی، ارسال، تخفیف های دوره ای، هزینه انبار و دیگر موارد را هم درنظر بگیرید .

منبع : پایگاه تخصصی اتاق مدیریت ارتباط با مشتری


دانلود کتابها

چگونه می توان آگهی های پرفروش طراحی کرد؟

دریافت کتاب>


چگونه در اینترنت مشتریان کالای خود را بیابیم؟

دریافت کتاب

چگونه می توانید موثرترین افراد را استخدام کنید


بزرگ ترین چالش برای هرشرکت متعهدی استخدام، آموزش ومدیریت برکارمندان است. با وجود افزایش نرخ بیکاری در جهان، کشف افراد موثردر رشد یک شرکت برای هرکسب وکارکوچکی هنوزمشکل است.
به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت www.forbes.com، در زیر روش های استخدام موثرترین افراد برای صاحبان کسب و کارارائه شده است:
1 _
یک توصیف دقیق از شغل درخواستی ارائه دهید. نسخه های قدیمی از شرح وظایف کارمندان را فراموش کنید. به اهدافی فکر کنید که فرد مورد نظر برای موفقیت در کار باید به آن ها دست یابد. کارمندان باید چه نقشی در رشد کلی یک شرکت ایفا کنند؟ مهارت های فرد مقابل چگونه می تواند توانایی های دیگر اعضای تیم را کامل کند؟
2 _
از کارمندان راضی بخواهید تا نیروهای جدید را با کارآشنا کنند. هزینه استخدام یک مشاور کاریاب را ازمخارج خود حذف کنید. بهترین منبع برای استخدام افراد جدید درخواست کمک از نیروهای راضی و قدیمی است. منابع انسانی می توانند در توضیح وظایف افراد مفید واقع شوند. همیشه به آن ها یک پاداش اضافی وعده دهید.
3 _
در طول مراسم معارفه بیشتر به حرف های طرف مقابل گوش دهید. همیشه از نیروهای متقاضی کار بخواهید تا از برنامه ها ومهارت های خود سخن بگویند. آن ها حتما ازاین اتفاق به عنوان رویدادی خوشایند یاد خواهند کرد.
4 _
اسیراحساسات نشوید. هر فرد کاملی تاثیری جادویی بر روی شما خواهد گذاشت. این نوع تفکرحتما زمینه را برای وقوع یک فاجعه فراهم خواهد کرد. همیشه گزینه دیگری نیز برای کار وجود دارد.
5_
فقط به مهارت ها فکر نکرده و نگرش ها را نیزمد نظر قرار دهید. وقتی به سطح خاصی از مهارت نیاز دارید، امکان کسب آن ها ازهرطریقی وجود دارد. یک دیدگاه برتر و برخورداری از یک فرهنگ سازمانی هیچ گاه قابل آموزش نیست.
6 _
به آموزش رسمی کارمند جدید خود بپردازید. به جای به تاخیرانداختن برنامه آموزشی خود فرایند تعلیم یک کارمند را به طورواقعی پی گیری کنید. در این صورت موفقیت شما تضمین خواهد شد. سرمایه گذاری کارفرما بر روی این پروسه خلاقیت یک کارمند را برمی انگیزد.

 


دانلود کتابها

چگونه می توان آگهی های پرفروش طراحی کرد؟

دریافت کتاب>


چگونه در اینترنت مشتریان کالای خود را بیابیم؟

دریافت کتاب >

 


استخدام و حفظ بهترین افراد

استخدام و حفظ بهترین افراد


برگرفته از کتاب «بهترین روش‌های مدیریت» نوشته برایان تریسی - ترجمه یلدا بلارک

اشاره:
مهارت شما در استخدام و حفظ بهترین افراد، بیشتر از هر عامل دیگری، موفقیتتان را در مقام رهبری تعیین می‌کند. توانایی جذب و تحریک بهترین افرادی که بتوانند به شما در پیشبرد کسب و کارتان کمک کنند، محدودیت اصلی برای رشد و موفقیت کسب و کارتان است.




استخدام و حفظ بهترین افراد

با تحصیلات رسمی می‌توانید امرار معاش کنید؛ اما با خودآموزی می‌توانید به ثروت برسید.

                                                                                                                                  جیم ران

مهارت شما در استخدام و حفظ بهترین افراد، بیشتر از هر عامل دیگری، موفقیتتان را در مقام رهبری تعیین می‌کند. توانایی جذب و تحریک بهترین افرادی که بتوانند به شما در پیشبرد کسب و کارتان کمک کنند، محدودیت اصلی برای رشد و موفقیت کسب و کارتان است. هر چیزی را می‌توان در هر جایی بدست آورد اما عاملی که باعث می‌شود همه چیز خوب پیش برود، افرادی هستند که برای رسیدن به این اهداف به ما یاری دهند. تا به حال تا این اندازه کمبود افراد شایسته را حس نکرده‌ایم.

جیم کالینز در کتاب پرفروش خود به نام از خوب تا بهترین، می‌نویسد که راه ساختن یک شرکت موفق "استخدام افراد مناسب، اخراج افراد نامناسب و منصوب کردن افراد مناسب در جایگاه درست است"

مهارت استخدام و حفظ افراد خوب، ژنتیکی نیست. هیچ‌کس ذاتاً چنین مهارتی ندارد. این مهارت مانند هر مهارت تجاری دیگری با تمرین حاصل می‌شود. با تمرین ایده‌ها در این فصل، می‌توانید ‌به طور چشمگیری کارایی خود را در یافتن و نگهداشتن بهترین افراد برای کسب و کار خود افزایش دهید.

انتخاب افراد مناسب
فرایند انتخاب در موفقیت شما و شرکت بسیار اهمیت دارد. هیچ چیز بیشتر از توانایی انتخاب افراد مناسب برای آینده، همکاری و تحقق اهدافتان مهم‌تر نیست. متاسفانه، تعداد کمی از مدیران به خوبی در زمینه‌ی انتخاب پرسنل آموزش دیده‌اند. در‌نتیجه، بیشتر انتخاب‌ها براساس شهود، احساسات و تجربه صورت می‌گیرد. اما این رویکرد برای شما مفید نیست.

قانون این‌ است که اگر با عجله انتخاب کنید، خیلی زود پشیمان می‌شو‌ید. بسیاری از بدترین دشواری‌ها در کسب و کار استخدام فوری یک فرد، کشمکش با آن تصمیم و برخورد با مشکلات حاصل از آن ناشی می‌شوند. شما در مقام یک مدیر، مسئول صرف کردن زمان و تلاش لازم برای استخدام افراد شایسته هستید. مسئولیت دیگر شما این است که در فرایند استخدام کارکنان در تمام سطوح سازمان مشارکت داشته باشید. ممکن است مصاحبه‌های اولیه را برای برخی متقاضیان انجام ندهید اما هیچ کس نباید قبل از ملاقات و صحبت با شما استخدام شود.

استخدام آهسته و اخراج سریع
یکی از قوانین استخدام موفق این‌است: استخدام آهسته و اخراج سریع. بهترین زمان برای اخراج یک فرد، همان زمانی است که این فکر به ذهنتان خطور می‌کند. اگر در انتخاب فردی بی‌دقتی کرده‌اید، با نگه داشتن او به اشتباهتان ادامه ندهید. در مدیریت، به طور طبیعی افراد را جهت راه‌حل یک مشکل، پر کردن یک فضای خالی یا انجام کاری فوری استخدام می‌کنند. این کار درست مانند قاپیدن یک سطل آب و ریختن روی آتش است. گاهی، اگر دقت نداشته باشید، ممکن است یک سطل بنزین را یردارید و جای سعی در رفع مشکلات، موقعیت خود را بدتر کنید. تصمیمات سریع برای استخدام معمولا اشتباه از آب در می‌آید.

هزینه عجله
انتخاب ضعیف کارکنان، بسیار گران تمام می‌شود. اولین مورد اتلاف زمان است: زمانی که صرف مصاحبه، استخدام و آموزش آن‌ها می‌کنید.

مورد دوم اتلاف پول: حقوق و هزینه‌های آموزش کسی که در نهایت برایتان کار مفیدی انجام نمی‌دهد. سرانجام، وقتی مشغول یافتن فرد جایگزین هستید، نباید خیلی زود او را استخدام کنید.

طبق این قانون هزینه استخدام افراد نامناسب و جایگزین کردن آن‌ها با کارمندان جدید، سه برابر حقوق سالیانه‌ی یک کارمند است. اگر فردی را با حقوق 50.000 دلار در سال استخدام کنید که وظیفه‌اش را به درستی انجام ندهد، هزینه کل آن برای شما و شرکت، حدود 150.000 دلار خواهد بود.

اندیشیدن به کار
قبل از شروع جستجو برای کارمندان جدید، زمانی را صرف فکر کردن و اندیشیدن دقیق به کار کنید. ابتدا، قانون 90/10: این قانون می‌گوید 10% اول زمانی که صرف فکر کردن و برنامه ریزی می‌شود، 90% زمان و تلاش لازم برای تصمیم‌گیری درست و رسیدن به نتایج  درست بلند‌مدت را صرفه‌جویی خواهد کرد.

به خوبی به مسئولیت‌های خروجی یک شغل  فکر کنید. تصور کنید کار، یک لوله است. از آن سوی لوله چه‌چیزی خارج خواهد شد که نتیجه کارهای انجام شده و مسئولیت‌های فرد است؟

مکتوب فکر کنید
همواره به این فکر کنید که از فردانتظار چه کاری می‌رود. حالات و ویژگی‌های ایده آل شخصی کارکنان را شناسایی کنید. حتما به دنبال فردی خواهید بود که صادق، مثبت، سخت‌کوش، پرانرژی، متمرکز و روشن اندیش باشد. این ویژگی‌ها را نوشته و بر اساس اهمیت و الویت برای خود و سمت موردنظر منظم کنید. وقتی تمام افکارتان را برای توصیف کاندیدای خود فهرست کردید، آن را به دیگر افرادی بدهید که قرار است با فرد موردنظر همکاری نمایند. همراه هم فهرست را تکمیل کرده و سپس موارد را به ترتیب اولویت مرتب نمایید. در پایان، توصیفی شگرف از کارمند ایده‌آل خواهید داشت. اکنون می‌توانید توصیفی از کار بنویسید.

توصیف شغلی
هرکار و مسئولیتی را که افراد از صبح خواهند داشت از جمله چک کردن پیام‌ها و پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی و ایمیل تا ارائه گزارش پیشرفت کار به مدیر مافوق، در یک فهرست ذکر نمائید. با توصیف فرد ایده‌آل و  توصیف واضح شغلی می‌توانید شبکه‌ای را ایجاد کرده و فرد مناسب را برای سمت مورد نظر انتخاب کنید.

منبع: مدیرسبز



دانلود کتابها

چگونه می توان آگهی های پرفروش طراحی کرد؟

دریافت کتاب>


چگونه در اینترنت مشتریان کالای خود را بیابیم؟

دریافت کتاب >

چند خبر از دنیای اقتصاد

چند خبر از دنیای اقتصاد

شکلات های نستله بدون مواد مصنوعیشکلات های نستله بدون مواد مصنوعی
نستله تولید کننده Kit Kat، Smarties و شکلات های Quality Street، همه طعم دهنده ها و نگهدارنده های مصنوعی را از سری شکلات های این شرکت حذف کرده و خود را به عنوان پیشگام در این کار در انگلستان مطرح می کند.
به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از www.marketingweek.co.uk، این خبر در حالی منتشر شد که در فرایند تولید شکلات های Crunch نستله به عنوان جدید ترین محصول این شرکت مواد طبیعی مانند هویج و لیمو جای مواد مصنوعی را گرفتند.
این خبر پایانی بر برنامه شش ساله نستله به شمار می رود که در ابتدا با کار بر روی حذف مواد مصنوعی از Smarties و Milky Bar در سال 2005 شروع شد.
نستله معتقد است که این تغییرات در پاسخ به افزایش تعداد مصرف کنندگان آگاه به مسائل بهداشتی و پزشکی و بالا رفتن تقاضای آن ها به کاهش استفاده از مواد شیمیایی در محصولات خود صورت می گیرد.
تحقیقات این شرکت نشان داد که سه چهارم ( هفتاد و چهار درصد ) از مصرف کنندگان انگلیسی در حال حاضر هنگام خرید انواع شکلات و شیرینی به وجود مواد طبیعی در آن ها توجه می کنند.
دیوید رنی، مدیر عامل بخش تولید کننده شکلات نستله در انگلستان می گوید که این حرکت یک نقطه عطف قابل توجه در مسیر پیشرفت نستله محسوب می شود.
وی می افزاید که نستله تنها شرکت بزرگ شکلات سازی در انگلستان است که در کل محصولات خود استفاده از نگهدارنده ها، طعم دهنده ها یا رنگ های مصنوعی را کاملا متوقف کرده است.
برای نیل به این هدف، بخش تولید کننده شکلات در نستله و تامین کنندگان مواد اولیه آن به کار بسیار سخت بر روی عمل به تعهد خود و تضمین کیفیت و طعم همه برند های این شرکت می پردازند.
در اوایل ماه جاری، نستله اعلام کرد که بر اجرای طرح های نوآورانه خود در تولید محصولات مختلف شتاب می ورزد. این اقدام در راستای تلاش برای جبران شرایط سخت پیش بینی شده در سال 2012 انجام می شود.


رولکس برند برترجهان!
 
رولکس برند برترجهان!
برای اولین بار رولکس درصدر لیست برند های برتر سال قرار گرفت.
به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از www.money.uk.msn.com، رولکس با غلبه بر کوکا کولا و گوگل برای اولین بار در صدر لیست superbrand شامل برند های برتر در رفتار با مصرف کننده جای گرفت.
کوکا کولا و گوگل نیز به ترتیب رتبه های دوم و سوم را به دست آوردند.
برند های انگلیسی در این لیست نیمی از رتبه ها را به خود اختصاص دادند که در پی تحقیق از دو هزار نفر ، ارتقای جایگاه سالن موسیقی Royal Albert Hall، شرکت تولید کننده کارد و چنگال Royal Doulton و شرکت تولید کننده ظروف سفالی Wedgwood اثبات شده است.
برای رتبه بندی برند ها در این لیست کیفیت بالای محصولات مورد توجه قرار گرفته و بر روی نظرسنجی از مصرف کنندگان تاکید شده است.
در این اثنا مرسدس بنز رتبه چهارم و بی بی سی رتبه پنجم را کسب کرد. بی بی سی برای ششمین سال متوالی به این موفقیت نائل شد.
همچنین دو سال است که گروه رولز رویس برترین برند این رده بندی را در دنیای کسب و کار به خود اختصاص می دهد. از دیگر برند های برتر انگلیسی در میان بیست برند برتر این لیست می توان به British Airways و بازار بورس لندن اشاره کرد.
در پایان مایکروسافت با یک رتبه سقوط نسبت به سال پیش رتبه یازدهم و Apple نیز رتبه هجدهم را در این لیست به دست آورد.


بازاریابی سبز


بازاریابی سبز یک فرصت طلایی  است. بازاریابی سبز یا محیطی، شامل تمام فعالیتهایی است که برای ایجاد و تسهیل مبادلات به منظور ارضای نیازها و خواسته‌های بشری طراحی می‌شود به طوری که این ارضا نیازها و خواسته‌ها با حداقل اثرات مضر و مخرب روی محیط زیست باشند


بازاریابی سبز توسعه و ترویج محصولات و خدماتی را بر عهده دارد که خواسته ها و نیازهای مشتری را در خصوص کیفیت، عملکرد، قیمت گذاری مطلوب و راحتی ، بدون وارد کردن آسیب به محیط زیست برآورده می سازد.
بازاریابی سبز همچنین اشاره دارد به فرایند فروش محصولات و یا خدمات بر اساس منافع محیطی که دارند. چنین محصول و یا خدمتی دوستار محیط زیست است و یا به گونه ای تولید و ارائه می شود که نحوه این تولید، دوستار محیط زیست است. فرضیه مشخص بازاریابی سبز این است که مصرف کنندگان بالقوه، سبز بودن خدمات و یا محصولات را به عنوان مزیتی می بینند و همین پایه و اساسی برای تصمیمات خریدشان می شود. فرضیه نه چندان مشخص بازاریابی سبز این است که  مصرف کنندگان مشتاقند تا از  محصولات سبز بیش از سایر محصولات جایگزین که کمتر سبز هستند ، خریداری کنند. که از نظر من تا کنون چندان تایید نشده است
نویسنده : مهسا سلطانی نشان
منبع : 
پایگاه تخصصی اتاق مدیریت ارتباط با مشتری

 

 

 

چگونه می توان آگهی های پرفروش طراحی کرد؟

دریافت کتاب>

 

چگونه در اینترنت مشتریان کالای خود را بیابیم؟

دریافت کتاب >


این شیشه های دوست داشتنی


این شیشه های دوست داشتنی
اطلاعات بیشتر...


این شیشه های دوست داشتنی

 

شرکتها همواره در طول مسیر کاری خود تغییرات زیادی را پشت سر می گذارند. گاهی این تغییرات در آرشیو یا موزه خاطرات یک شرکت ثبت می شود و گاهی (در اکثر مواقع) به دست فراموشی سپرده می شود.

 

 

 

 

چگونه می توان آگهی های پرفروش طراحی کرد؟

دریافت کتاب>

 

چگونه در اینترنت مشتریان کالای خود را بیابیم؟

دریافت کتاب >


حاج محمدتقی برخوردار


حاج محمدتقی برخوردار
اطلاعات بیشتر...


حاج محمدتقی برخوردار

 

حاج محمدتقی برخوردار یکی از بزرگ ترین پدرخوانده های صنعت ایران، در شامگاه جمعه ، سی و یکم تیرماه 1390 بدرود حیات گفت. او در کنار حاج محمدتقی ایروانی، محمود و احمد خیامی، حاج جلیل خسروشاهی و احمد لاجوردی یکی از پنجگانه های دوران تحول صنعت در دهه 40 و 50 شمسی در ایران بود.

 

 

 

 

چگونه می توان آگهی های پرفروش طراحی کرد؟

دریافت کتاب>

 

چگونه در اینترنت مشتریان کالای خود را بیابیم؟

دریافت کتاب >

بهترین استراتژی بازاریابی الکترونیکی

بهترین استراتژی بازاریابی الکترونیکی

اکنون زمان بسیار خوبی جهت استفاده از بازاریابی الکترونیکی است. روش های قدیمی بازاریابی درحال تغییر و تحول است چرا که تعداد کاربران و در نتیجه مشتریان بر خط و همچنین خدمات و محصولات مرتبط با آنها، هر روز در حال گسترش است.

ادامه متن




چند مورد از تبلیغات اتوبوسی








با این 7 راهکار می توانید هر چیزی را بفروشید!

با این 7 راهکار می توانید هر چیزی را بفروشید!

موسسه هاتویت ، یکی از پیشروترین و موفق ترین موسسه های فعال در آموزش فروشندگی و بازاریابی است که در آمریکا، کانادا، استرالیا، چین ، سنگاپور و برزیل نیز فعالیت می کند. این موسسه 30 سال پیش توسط یک روان شناس انگلیسی به نام نیل راکهم تاسیس گردید و از آن زمان تا کنون با ارائه و آموزش جدید ترین شیوه های فروشندگی و همچنین مهارت های فروشندگی، مدیریت فروش، مذاکره، آینده پژوهی یکی از قدرتمند ترین و موفق ترین موسسه های آموزشی بین المللی در این زمینه محسوب می شود.

ادامه مقاله


 

 

 

چگونه می توان آگهی های پرفروش طراحی کرد؟

دریافت کتاب>

 

چگونه در اینترنت مشتریان کالای خود را بیابیم؟

دریافت کتاب >