بازاریابی سبز
- يكشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۰، ۰۱:۱۱ ق.ظ
- ۰ نظر
بازاریابی سبز یک فرصت طلایی است. بازاریابی
سبز یا محیطی، شامل تمام فعالیتهایی است که برای ایجاد و تسهیل مبادلات به
منظور ارضای نیازها و خواستههای بشری طراحی میشود به طوری که این ارضا
نیازها و خواستهها با حداقل اثرات مضر و مخرب روی محیط زیست باشند
بازاریابی سبز توسعه و ترویج محصولات و خدماتی را بر عهده دارد که خواسته ها و نیازهای مشتری را در خصوص کیفیت، عملکرد، قیمت گذاری مطلوب و راحتی ، بدون وارد کردن آسیب به محیط زیست برآورده می سازد.
بازاریابی سبز همچنین اشاره دارد به فرایند فروش محصولات و یا خدمات بر اساس منافع محیطی که دارند. چنین محصول و یا خدمتی دوستار محیط زیست است و یا به گونه ای تولید و ارائه می شود که نحوه این تولید، دوستار محیط زیست است. فرضیه مشخص بازاریابی سبز این است که مصرف کنندگان بالقوه، سبز بودن خدمات و یا محصولات را به عنوان مزیتی می بینند و همین پایه و اساسی برای تصمیمات خریدشان می شود. فرضیه نه چندان مشخص بازاریابی سبز این است که مصرف کنندگان مشتاقند تا از محصولات سبز بیش از سایر محصولات جایگزین که کمتر سبز هستند ، خریداری کنند. که از نظر من تا کنون چندان تایید نشده است
نویسنده : مهسا سلطانی نشان
منبع : پایگاه تخصصی اتاق مدیریت ارتباط با مشتری
|
|
|
|
|
|
- ۹۰/۱۲/۲۱