دنیای فروش ، بازاریابی و موفقیت

۱۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۰ ثبت شده است

یک اشتباه بسیار بزرگ: عدم سئوال از مشتری


 

یک اشتباه بسیار بزرگ: عدم سئوال از مشتری

یکی از بدترین اشتباهاتی که فروشندگان می توانند انجام بدهند عدم ارتباط صحیح با مشتری است و کلید دستیابی به این ارتباط صحیح سئوال است ، تا زمانیکه در ذهن خود به گمانه زنی راجع به نیازهای مشتری مشغول باشیم احتمال خطای ما بسیار بالا خواهد بود بنابراین بهتر است در ابتدا از نیازها و توقعات مشتری سئوال کنیم سپس نزدیکترین کالایی را که می تواند به نحو احسن خواسته مشتری را پاسخگو باشد به وی پیشنهاد کنیم . این مورد برای خدمات نیز صدق می کند ، اینکه مشتری دوست دارد چه موقع سفارش خود را دریافت کند و یا اینکه از وی پرسیده شود با توجه به محدودیتهای ما زمان X برای او راحت تر است یا Y قطعا احساس یسیار بهتری برای او ایجاد می کند.

 


قدم بعدی چیست؟

قدم بعدی چیست؟

فرض ما براین است که با توجه به روشهای اصولی و بهینه opt-in اقدام به جمع آوری فهرست ایمیل افراد علاقمند نموده اید، حال قدم بعدی چیست؟

در این هنگام وضعیت ما مثل باغبانی است که نهالی را کاشته و نهال وی نیاز به مراقبت و نگهداری دارد.

چنانچه نتوانیم ارتباط مناسب و موثر را باعلاقمندان خود حفظ کنیم بزودی ارتباط خود را با آنها از دست خواهیم داد بنابراین باید با توجه کامل به نیازها و علایق آنها مطالب موردنیاز را تهیه و برای ایشان ارسال کنیم.

باید به خاطر بسپاریم که هدف ما درنهایت این است که توسط این روش توانمندیها و مهارتهای خود را به افراد نشان داده تا آنها ما را بعنوان فرد یا شرکتی متبحر و حرفه ایی در شغل خودمان شناسایی کنند ، در آن صورت  خرید مشتریان از ما بسیار آسانتر صورت خواهد گرفت . زیرا همه ما دوست داریم از جایی خرید کنیم مه مطمئن باشیم در شغل خود حرفه ایی بوده و می تواند پاسخگوی نیازهای ما باشد.

 

دانلود رایگان یک کتاب

Region Capture.jpg

برای دانلود کتاب روی عکس فوق کلیک کنید.

 

چنانچه برای دیدن فایلهای pdf  دچار مشکل هستید می توانید نرم افزار آنرا از این جا دریافت کنید.

 

برای دریافت نرم افزار pdf reader روی جمله بالاکلیک راست کرده و گزینه save link as را انتخاب کنید پس از دانلود برنامه آنرا اجرا کنید

پس از اجرا و نصب نرم افزار می توانید فایلهای pdf را توسط آن ببینید.

 

 

forooshandegilogo

چند جمله زیبا

   ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ ۱۰:۱۴:۵۹ ق.ظ

ترس

در دنیا فقط از یک چیز باید ترسید و آن خود ترس است .

ناپلئون بناپارت


   ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ ۱۰:۲۳:۴۲ ق.ظ

جمله روز 3

تنها راه کامیاب بودن ، آن است که خود را پنهان نکنیم و از دست دشواری‌ها نگریزیم.

 آنتونی رابینز

 


   ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ ۱۰:۲۳:۰۹ ق.ظ

جمله روز 2

اگر همواره مانند گذشته بیندیشید، همیشه همان چیزهایی را به‌دست می‌آورید که تا بحال کسب کرده‌اید

فاینمن


   ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ ۰۸:۴۱:۱۰ ق.ظ

جمله روز

فقط دانستن کافی نیست، باید به کار گرفت، فقط خواستن کافی نیست، باید انجام داد.

بروس لی


   ۲۲ تیر ۱۳۹۰ ۱۰:۱۲:۵۸ ق.ظ

یک جمله تامل برانگیز

ما از شکست ها بیشتر از موفقیت ها می آموزیم . و همیشه از ناگفته ها به گفته ها می رسیم. پس برای رسیدن به ناگفته ها اشتباه کردن اجتناب ناپذیر است . پس به هوش باشید کسی که اشتباه نمی کند ، چیزی هم یاد نمی گیرد.

ساموئل اسمایلز

ارسال ایمیل با روش opt-in (رضایت کامل دریافت کننده)

ارسال ایمیل با روش opt-in (رضایت کامل دریافت کننده)

 

در ابتدا باید یادآور شوم که روش قید شده در این مقاله برای مواردی است که نیاز به ارسال مکرر ایمیل و به تعداد زیاد و معمولا با هدف تبلیغات وجود دارد و برای ارسال ایمیلهای موردی ضرورتی برای این روش وجود ندارد.

 

چنانچه گیرنده ایمیل با شما آشنا باشد ارسال ایمیل از جانب سرویس های بین المللی ارسال ایمیل ، معتبر محسوب می شود ولی در صورتیکه ارسال کننده ایمیل با دریافت کننده آشنا نبوده و این گونه ارسال ایمیل به تعداد زیاد انجام شود این ایمیلها از جانب سرویسهای بین المللی نا معتبر ( یا در اصطلاح اسپم ) شناخته شده و تکرار آن می تواند عواقبی از قبیل رفتن آدرس ایمیل فرستنده به لیستهای سیاه آدرسهای اینترنتی شود.

این مسئله به این مفهوم است که چنانچه از آن به بعد ایمیلی از جانب اسپمر ارسال شود یا جلوی ارسال آن گرفته شده  و یا در آدرس اسپم گیرنده ثبت خواهد شد ( چنانچه به آدرس اسپم یا junk email خود سری بزنید حتما چند نمونه از این ایمیلها را خواهید دید )

راهکار اصولی برای رفع مشکل فوق چیست ؟

از دیدگاه سرویسهای بین المللی ارسال تعداد زیادی ایمیل هیچ مشکلی ندارد به شرط آنکه دریافت کنندگان از قبل رضایت خود را برای دریافت ایمیل از جانب شما اعلام کرده باشند و روش آن به به این صورت است که توسط نرم افزارهای خاص ، فرد درخواست کننده ایمیل خود را در سایت ما ثبت می کند پس از آن ایمیلی برای وی بصورت اتوماتیک ارسال می شود که درآن از گیرنده دعوت می شود چنانچه برای دریافت ایمیل از جانب ما رضایت دارد روی لینکی که در ایمیل وجود دارد کلیک کند ، پس از انجام این کار نام شخص در فهرست ایمیلهای مجاز ما ثبت شده و هر ایمیلی که توسط فهرست ما ارسال شود بدست وی نیز خواهد رسید .

این روش کاملا اصولی و قانونی بوده و می توانید 100% مطمئن باشید پس از ارسال ، گیرندگان ایمیلهای شما را در inbox خود دریافت خواهند نمود

 

چنانچه راجع به مطلب فوق سئوال یا پیشنهادی دارید این جا را کلیک کنید

فعالیت ما

مقایسه ای میان ارسال انبوه ایمیل و ارسال هدفمند ایمیل

مقایسه ای میان ارسال انبوه ایمیل و ارسال هدفمند ایمیل

 

برخی دوستان تلاشهایی برای ارسال انبوه ایمیل داشته اند ولی معمولا نتیجه دلخواه خود را بدست نیاورده اند و بنابراین به این نتیجه رسیده اند که بازاریابی ایمیلی بی نتیجه است ، ولی باید به آگاهی این دوستان برسانیم که این برداشت غلط است .

حتما در بسیاری از فیلمهای مستند ماهیگیری منظره شکار با تور را دیده اید ، در این فیلمها می بینیم که بسیاری از کشتیهای ماهیگیری پس از چند سری صید باید تورهای خود را تعمیر کنند چون هنگام صید علاوه بر انواع ماهی ، خرچنگها هم در تور گرفتار شده و به آن آسیب می زنند ، همچنین علاوه بر ماهی های خوراکی انواع آبزیان بی مصرف مثل مارماهی و لاکپشت و ستاره دریایی و ..... در تور گرفتار می شوند.

رابطه مثال فوق با بازاریابی ایمیلی در این است که چنانچه بتوان بازار هدف خود ( افرادی که به کار و تجارت ما علاقمندند ) را یافته و با آنها ارتباط داشته باشیم (صیادی که می خواهد ماهی قزل آلا صید کند با قلاب صید می کند نه با تور ) در این صورت قطعا به نتیجه بهتری خواهیم رسید ، درباره جذب افراد علاقمند در مقالات بعدی توضیح خواهیم داد

البته هرگز نباید فراموش کنیم که ما با انسانها طرفیم و نه با ماهیها و روابط با انسانها بسیار ظریفتر و حساس تر می باشد.

بگذارید مثال دیگری بزنم :

فرض کنیم شغل شما در زمینه کالسکه و وسایل نوزاد است ، بطور قطع مادران و بانوانیکه به نحوی با نوزادان در ارتباط هستند از دریافت ایمیلهای شما خوشحال خواهند شد ولی یک مهندس ساختمان مسن و یا دانش آموز دبیرستان با دیدن ایمیل شما عکس العملی جز زدن کلید delete نخواهد داشت ، البته ارسال دعوت برای دریافت هدیه بصورت عمومی آنهم برای یک نوبت بصورت عمومی اشکالی ندارد ولی تکرار آن فقط باعث از بین رفتن پول و اعتبار شما خواهد شد .

پس بطور قطع پیشنهاد می کنم که بجای ارسال مکرر ایمیلهای بیهوده با تهیه ایمیلهای هدفمند شروع به جمع آوری ایمیل افراد علاقمند کنید و با ارسال اطلاعات ارزشمند برای آنها ( و نه فقط تبلیغات کالا ) نتیجه بهتری از تبلیغات ایمیلی خود بگیرید

 

چنانچه راجع به مطلب فوق سئوال یا پیشنهادی دارید این جا را کلیک کنید

آموزش فروشندگی

آیا سالهاست در زمینه فروشندگی فعالیت دارید؟

آیا به تازگی شغل فروشندگی را انتخاب کرده اید؟

آیا با همه تجربه خود ، در برخورد با بعضی مشتریان با مشکل مواجه هستید؟

آیا علاقمندید بتوانید فروش خود را بالا ببرید؟

آیا دوست دارید فروشنده بهتری باشید؟

اگر جواب اغلب سئوالات فوق برای شما مثبت است پس بدانید که این دوره می تواند کمک شایانی به شما بکند.

این دوره بصورت یک عدد DVD می باشد که در ویدئوهای خانگی هم قابل دیدن است .

این دوره محصول کشور آمریکا بوده و به فارسی دوبله شده است ، البته قسمتهای اول آن بصورت سیاه و سفید بوده ولی محتوی مطالب فوق العاده پرارزشی است که برای بهترین فروشندگان هم مفید و آموزنده است.

 

 بخشهایی کوتاه از این فیلم را در این قسمت ببینید

 

 

[http://www.aparat.com/v/0a6ad41f086b7d5700c2cc9e937bd34828062]





icon

تماس با ما

تفاوت میان اعلامیه فروش و آگهی فروش

Region Capture.jpg

برای دانلود کتاب روی عکس فوق کلیک کنید.

 

چنانچه برای دیدن فایلهای pdf  دچار مشکل هستید می توانید نرم افزار آنرا از این جا دریافت کنید.

 

برای دریافت نرم افزار pdf reader روی جمله بالاکلیک راست کرده و گزینه save link as را انتخاب کنید پس از دانلود برنامه آنرا اجرا کنید

پس از اجرا و نصب نرم افزار می توانید فایلهای pdf را توسط آن ببینید.

 

 

forooshandegilogo