دنیای فروش ، بازاریابی و موفقیت

مقایسه ای میان ارسال انبوه ایمیل و ارسال هدفمند ایمیل

مقایسه ای میان ارسال انبوه ایمیل و ارسال هدفمند ایمیل

 

برخی دوستان تلاشهایی برای ارسال انبوه ایمیل داشته اند ولی معمولا نتیجه دلخواه خود را بدست نیاورده اند و بنابراین به این نتیجه رسیده اند که بازاریابی ایمیلی بی نتیجه است ، ولی باید به آگاهی این دوستان برسانیم که این برداشت غلط است .

حتما در بسیاری از فیلمهای مستند ماهیگیری منظره شکار با تور را دیده اید ، در این فیلمها می بینیم که بسیاری از کشتیهای ماهیگیری پس از چند سری صید باید تورهای خود را تعمیر کنند چون هنگام صید علاوه بر انواع ماهی ، خرچنگها هم در تور گرفتار شده و به آن آسیب می زنند ، همچنین علاوه بر ماهی های خوراکی انواع آبزیان بی مصرف مثل مارماهی و لاکپشت و ستاره دریایی و ..... در تور گرفتار می شوند.

رابطه مثال فوق با بازاریابی ایمیلی در این است که چنانچه بتوان بازار هدف خود ( افرادی که به کار و تجارت ما علاقمندند ) را یافته و با آنها ارتباط داشته باشیم (صیادی که می خواهد ماهی قزل آلا صید کند با قلاب صید می کند نه با تور ) در این صورت قطعا به نتیجه بهتری خواهیم رسید ، درباره جذب افراد علاقمند در مقالات بعدی توضیح خواهیم داد

البته هرگز نباید فراموش کنیم که ما با انسانها طرفیم و نه با ماهیها و روابط با انسانها بسیار ظریفتر و حساس تر می باشد.

بگذارید مثال دیگری بزنم :

فرض کنیم شغل شما در زمینه کالسکه و وسایل نوزاد است ، بطور قطع مادران و بانوانیکه به نحوی با نوزادان در ارتباط هستند از دریافت ایمیلهای شما خوشحال خواهند شد ولی یک مهندس ساختمان مسن و یا دانش آموز دبیرستان با دیدن ایمیل شما عکس العملی جز زدن کلید delete نخواهد داشت ، البته ارسال دعوت برای دریافت هدیه بصورت عمومی آنهم برای یک نوبت بصورت عمومی اشکالی ندارد ولی تکرار آن فقط باعث از بین رفتن پول و اعتبار شما خواهد شد .

پس بطور قطع پیشنهاد می کنم که بجای ارسال مکرر ایمیلهای بیهوده با تهیه ایمیلهای هدفمند شروع به جمع آوری ایمیل افراد علاقمند کنید و با ارسال اطلاعات ارزشمند برای آنها ( و نه فقط تبلیغات کالا ) نتیجه بهتری از تبلیغات ایمیلی خود بگیرید

 

چنانچه راجع به مطلب فوق سئوال یا پیشنهادی دارید این جا را کلیک کنید

  • محمدرضا امین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی