دنیای فروش ، بازاریابی و موفقیت

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۱ ثبت شده است

بررسی مشکل اقتصادی مراکز کوچک و متوسط

بررسی مشکل اقتصادی مراکز کوچک و متوسط

در حال حاضر کم شدن فروش در اینگونه مراکز یکی از بزرگترین چالشهایی است که طبعا تراز سود و زیان را به سمت منفی(یعنی زیان) سوق می‌دهد.

با هم نگاهی به برخی از روشهای غلبه بر این مشکل خواهیم داشت

اگر بخواهیم راهکار غلبه بر این چالش را بصورت ساده بیان کنیم به دو قسمت خواهد بود:

1-      بالابردن میزان فروش

2-      کم کردن میزان هزینه‌ها

 

قسمت اول: بالابرن میزان فروش

راهکارهایی که برای این قسمت پیشنهاد می‌گردد بصورت خلاصه به شرح زیر است:

الف – تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتر و گسترده‌تر راجع به کالا و یا خدمات

ب   - ایجاد خدمات جدیدتر و بهتر در زمینه شغلی(گارانتی بهتر، خدمات پشتیبانی بهتر،پاسخگویی بهتر و......)

پ   - ایجاد تمایز در ارائه کالا و خدمات نسبت به سایر رقبا

ت   - سعی در جایگزینی روشهای ارزانتر اطلاع رسانی و فروش بجای روشهای گرانتر مانند:

آگهی در روزنامه و مجلات ، ایجاد و فعال کردن سایت اینترنت ، استفاده از تلفن گویا بصورت شبانه‌روزی ، فاکس ، فاکس‌برگردان(فابر) ، تلویزیون و رادیو اینترنتی ، اس ام اس ، سایتهای آگهی رایگان و غیر رایگان ، همایشهای اینترنتی زنده ، برگزاری همایش و سمینار حضوری ، برگزاری نمایشگاه محصولات ، ایجاد مسابقه و قرعه‌کشی ، توزیع پوستر و آگهی در محل تردد مشتریان احتمالی و ارائه پیشنهاد مناسب به آنها ، توزیع پوستر و بروشور کالاها از طریق دکه‌های روزنامه‌فروشی و .............

ث   - در صورت امکان ایجاد خدمات خرید اقساطی برای مشتریان

ج   - ارائه ملحقات و ملزوماتی که مشتریان برای استفاده بهتر از کالاهای ما به آنها نیازمندند (وسایل جانبی ، قطعات اضافی)

چ   - ایجاد کلوپ مشتریان همراه با ارائه خدمات متنوع برای آنها با هدف جذب بیشتر خریداران

ح   - ارائه هدایای ویژه همراه با کالا یا خدمات (با زمان خاص و محدود)

خ   - طرح تکریم از خریداران قبلی (به این شکل که برای خرید جدید برای خودشان و یا معرفی مشتری جدید امتیازی به آنها تعلق بگیرد)

د   - بعنوان پیشنهاد آخر (که ترجیا پیشنهاد می‌کنم از این روش استفاده نکنید) ارائه تخفیف یا حراجیهای فصلی

 

قسمت دوم : کم‌کردن هزینه‌ها

یکی از اصول سالم ماندن کشتیهای بادبانی در طوفانها ، جمع کردن بادبانهاست .

همچنین بالونهایی که به هردلیل ارتفاعشان کمتر از حد مجاز می‌شود با انداختن بارهای اضافی(مثل کیسه‌های شن) سبک شده و ارتفاعشان را زیاد می‌کنند.

شرکتها و مجموعه‌هایی که در وضعیت اقتصادی فعلی دچار مشکل شده‌اند برای سالم ماندن باید حتی‌الامکان قسمتهای اضافی خود را تعطیل کنند .

به قول دکتر روستا : تلاش شرکتها در وضعیت جدید اقتصادی کسب سود بیشتر نیست بلکه تلاش برای برسرپا ماندن آنهاست

بتابراین سعی کنید با دقتی بیشتر کلیه واحدهای مجموعه خود رابررسی کنید و چنانچه دریافتید هزینه‌های یک واحد از عایدات آن بیشتر است نخست سعی در برطرف کردن مشکل آن واحد کنید و اگر موفق نشدید از خیر آن واحد بگذرید .

یادتان باشد همانطوریکه یک بادبان اضافی در طوفان می‌تواند باعث غرق کشتی شود، یک واحد ضررده هم می‌تواند کلیه کارو کسب شما را به شکست محکوم کند.

سایت فروشندگی

محمدرضا امین

مقالات جدید


  •  روش های مختلف تبلیغ محصول

    تبلیغ یا (پروپاگان) به طور کلی عبارتست از رساندن پیام به گیرنده از طریق برقراری ارتباط، به منظور ایجاد تغییر و دگرگونی در بینش ، رفتار و کردار و در تمدن امروز به مجموعه ای از شگردها و شیوه های تاثیر گذار روانی و انفعالی گفته می شود.


  •  ایجاد برند شخصی

    در اینجا برخی از روش هایی که می توان به کمک آنها برندی مشخص و پایدار از خود در اذهان مخاطبین ایجاد کرد، برمی شماریم. اینها نکاتی هستند که در صورت رعایتشان شخصیتی تاثیرگذار را تداعی خواهند کرد. اصل اساسی در این روند آن است که به انتظارات مخاطبینمان در مورد خود توجه کنیم.


  •  مصاحبه با موسس شرکت کاله ، مردی که برند ساختن را به دنیا آموخت.

    61 ساله و اهل آمل است. او نتیجه یک عمرکار و تلاش بی‌وقفه و خلاقانه است. با او در شرایطی مصاحبه کردیم که به تازگی و پس از ماه‌ها درمان جراحت‌های حادثه تصادف خودرو، برسرکار آمده بود، اما همانند گذشته فعال و پرجنب و‌جوش.

تبلیغی خلاقانه

همیشه کمربند ایمنی را ببندید



تی بگ های متفاوت