دنیای فروش ، بازاریابی و موفقیت

۹ مطلب در آبان ۱۳۸۹ ثبت شده است

ترغیب خریداران به خرید بیشتر

موسسات زیادی وجود دارد که مستقیما در تماس با خریدار هستند ( مانند پیتزا فروشیها سوپرمارکتها پیکهای محلی و ...) که با بالا رفتن رقابت در بازار نیاز به تبلیغ و ترغیب بیشتری برای جلب مشتری دارند ، معمولا به صورت سنتی این گونه موسسات اقدام به تبلیغات معمولی می کنند که نتایج معمولی هم در پی خواهد داشت لذا اگر بتوان در این بین فعالیتهای ابتکاری داشت میتوان در جهت جذب هرچه بیشتر مشتریان  اقدام کرد.

چند پیشنهاد :

ارائه cd هدیه : موسسات نامبرده میتوانند همراه با ارائه کالای خود بصورت هدیه از  cdهای کارتون مجاز موجود در بازار استفاده کنند، این  cd ها را میتوان کپی نموده و از این طریق هزینه تمام شده آنها را کاهش بدهیم ( برای آن دسته که از طریق موسسات عرضه نشده و اصطلاحا شامل قانون حق کپی نمی شوند)

البته اگر شما خود صاحب هیچ یک از مراکز فوق نیستید میتوانید تامین کننده cd برای آنها باشید  به این صورت که به آنها پیشنهاد  کنید و در صورت موافقت برای آنها cd ها را در منزل توسط کامپیوتر خود کپی نمائید و درآمد خوبی از این راه داشته باشید در عین حال ممکن است شما بگوئید من اگر بخواهم مثلا به ازای هر پیتزا یک cd به مشتری بدهم از لحاظ هزینه برایم صرف نمی کند ، پاسخ در این است که این هدیه ها لزوما نباید برای همه مشتریان باشد و مثلا میتوانید به ازای هر 3 عدد پیتزا یک cd هدیه کنید به این صورت مشتریان تشویق به خرید بیشتر از شما خواهند شد.

در مورد پیکهای محلی هم این ایده میتواند کاربرد خوبی داشته باشد ، اکثرا می بینیم که این قبیل پیکها درب منازل انداخته میشوند ولی مطالب آنها به حدی تکراری و یکنواخت شده است که مردم رغبت زیادی به دیدن آنها ندارند و در بسیاری موارد دیده میشود که در باران و خاک جلوی درب منازل افتاده و کسی آنها را برنمی دارد ، با استفاده از این ایده میتوان کاری کرد که هرماه اشخاص برای دریافت پیک آن ماه لحظه شماری کنند چون مایلند cd داخل آنرا داشته باشند، این کار باعث میشود آگهی دهندگان هم  با رغبت بیشتری نسبت به دادن آگهی اقدام کنند و تعداد مشتریان بیشتری در نهایت نصیب پیک شوند

2- ارائه کارتهای خرید (کوپن خرید) : این ایده به نظر من برای اغذیه فروشیها میتواند بهترین کاربرد را داشته باشد.

اگر قصد خرید ساندویچ و یا پیتزا برای اعضای خانواده داشته باشید و بدانید فلان اغذیه فروشی علاوه بر داشتن کیفیت خوب به ازای هر 5 هزار تومان خرید کارت خرید 500 تومانی به شما میدهد تا بتوانید در خریدهای بعدی از آنها استفاده کنید آیا در خرید خود از آن محل تردید می کنید.

این فایده ای است که این ایده میتواند نصیب صاحب خود بکند البته مراحل اجرایی آن باید به این صورت باشد که کارتهایی با رقم و نام فروشگاه چاپ شود و به مشتری تحویل شود تا با ارائه آنها بتواند در خرید بعدی خود از تخفیف بهره مند شود و باعث خواهد شد تا برای خرید بعدی هم مشتری از خود شما خرید کند.

Cd هدیه و یا کارت تخفیف صرفا به عنوان دو مثال قید شد و میتوان آنرا با اندکی ابتکار و خلاقیت ایده های بسیار متنوعتری به کار برد.

 

10 نگرش که مانع پیشرفت در زندگی می شود

من تا کنون در مورد عقاید مختلف در انسان های متفاوت، صحبت های زیادی کرده ام و حرف های زیادی با شما در این مورد که چگونه می توانید عقاید خود را در جهت بهبودی زندگیتان تغییر دهید، بیان نموده ام. برخی از افراد هستند که دارای نگرش های غلطی در زندگی می باشند و من تصور میکنم که دیگر نوبت به آن رسیده باشد که چند نمونه از این موارد را مخاطب قرار داده و سعی در رفع آنها داشته باشیم



مابقی را در ادامه مطلب بخوانید

48 نکته برای فروش آسان

دریافت بصورت فایل پی دی اف 

بابای دارا بابای نادار



درباره کتاب

فرازهایی از کتاب:

من به نیروی کار، به ویژه جوانان توصیه می کنم که کار را به منظور یادگرفتن، نه پول درآوردن، بخواهند. نخست بر آموزش و پرورش خود سرمایه گذاری کنید، در این دنیا تنها دارایی مغز ماست. امروزه در سایه تغییرات پرشتاب فراوان، آن چه می دانید اهمیت ندارد زیرا دانسته ها زود کهنه می شوند. شتاب یادگیری تازه ها مهم است. بسیاری از مردم به برد نمی رسند، زیرا از باخت می ترسند. افراد هوشمند کسانی را به استخدام درمی آورند که از خودشان هوشمندترند. شکست، برندگان را به هیجان وامی دارد و بازندگان را به شکست می کشاند. فرزندان ما نمی توانند با قانون های پیشین به بازی بپردازند، خیلی خطرناک است. در دنیای کنونی که سخت رو به دگرگونی دارد، پدران و مادران باید به اندیشه های نو و دلیرانه روی خوش نشان دهند. ما نیازمند اندیشه های نوین هستیم که این کتاب عرضه می دارد!

فهرست مطالب :

مقدمه ناشر

سخنی کوتاه درباره نویسندگان

بخش نخست: بابای دارا، بابای نادار

بخش دوم: ثروتمندان برای پول کار نمی کنند

بخش سوم: چرا سواد مالی ضروری است؟

بخش چهارم: به کسب و کاری برای خودتان بیندیشید

بخش پنجم: تاریخ چه مالیات ها و قدرت شرکت های بزرگ

بخش ششم: ثروتمندان پول می آفرینند

بخش هفتم: برای آموختن کارکنید، نه گردآوری پول

بخش هشتم: چیرگی برمانع ها

بخش نهم: دست به کار شدن

بخش دهم: باز هم بیشتر می خواهید؟

سخن آخر


خلاصه کتاب تمایز یا نابودی

برای دریافت خلاصه کتاب روی عکس کتاب کلیک کنید



برای تهیه کتاب روی این خط کلیک کنید

راهکار دوم - بسته بندی

بسته بندی

یکی از خواص زندگی شهرنشینی در جوامع امروز بی حوصله بودن و عجول بودن مردم است که آنها را راغب می کند کالاهای بسته بندی را راحت تر خریداری کنند. حال این فرضیه را در نظر می گیریم شما و یا یکی از اقوام شما سوپر مارکت و یا میوه فروشی دارید ، پس مثالهای خود را برای هر دومورد قید میکنم :

در سوپر مارکت بسیاری از اقلام فله وجود دارد که میتوان آنها را بصورت عمده ((کیلویی)) از بازار تهیه کرد (گندم ، جو، عدس و...) حال با داشتن یکعدد دستگاه وکیوم پلاستیک کوچک که نمونه اش را در مغازه های عطاری زیاد میشود دید و قیمت آن هم خیلی زیاد نیست میتوان همین کالاها را در بسته بندیهای نیم کیلو و یک کیلو آماده کرد ، خواهید دید که فروش دراین حالت بسیار سریعتر انجام میشود، با اندکی تحقیق دربازار میتوانید ظروف یکبار مصرف مناسبی را بیابیدکه باعث میشود بسته بندی شما بسیارزیباتر و جذابتر شده و کالا جلوه بهتری پیدا کند.

و اما این ایده در میوه فروشیها بسیاربهتر جواب خواهد داد :

شما میوه های پرمصرف را میتوانید طبق توضیحات فوق بسته بندی کرده  و دسترس مشتری قرار بدهید البته شایان ذکر است که حتما اقلام داخل بسته بندی باید کیفیت بسیار خوب و ظاهر کاملا بی عیب داشته باشد درغیر این حالت  مشتری از خرید آنها منصرف میشود ، در عین حال میتوانید این بسته بندیها را کمی گرانتر از حالت فله به فروش برسانید ولی در عوض زمان بسیار زیادی از معطلی فروشندگان و مشتری صرفه جویی شده و امکان اینرا میدهد که شما مشتریان بیشتری را در زمان کوتاهتری سرویس داده و فروش بیشتری داشته باشید.


دریافت بصورت فایل پی دی اف 

ده توصیه بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

کسب و کارهای کوچک بدلیل ماهیتشان نمی توانند از روشهای پر هزینه تبلیغاتی برای معرفی خود و محصولاتشان استفاده نمایند. مدیران بازاریابی این کسب و کارها بایستی بدنبال روشهای کم هزینه تر باشند. در این مقاله سعی شده است که روشهای کم هزینه که الزاما الکترونیکی نیستند ، معرفی شوند.
شما می توانید مشابه این روشها را برای بازاریابی الکترونیکی هم مورد استفاده قراردهید.

1- بهترین آگهی های خود را بصورت کارت چاپ کرده و برای مشتریان خود در بازار هدف خود ارسال کنید.
مشتریان کارتهائی را می خوانند که کوتاه و خلاصه باشد. یک آگهی کوچک روی یک کارت پستال می تواند بازدیدکنندگان زیادی را به وب سایت شما بیاورد و این خود می تواند باعث افزایش فروش شما شود. هزینه اینکار معمولا زیاد نیست.
2- یک روش بازاریابی معمولا برای همیشه برای همه کسب و کارها موفق نیست، بنابراین روشهای بازاریابی خود را مرتب عوض کنید و در استفاده از این روشها خلاق باشید.
مشتریان شما اگر متن آگهی شما عوض نشود خسته می شوند، البته خود شما هم از این تکرار خسته خواهید شد. بازاریابی می تواند مفرح باشد بنابراین از مزیتهای استفاده از روشهای متنوع بازاریابی برای برقراری ارتباط با مشتریان باارزش خود استفاده کنید. اما در انتخاب روشهای بازاریابی خود دقت کنید. همیشه برای یک بازاریابی موفق باید بر اساس یک طرح بازاریابی عمل کرد. سعی کنید در طرح بازاریابی خود از روشهای متنوع استفاده کنید. همیشه نظر مشتریان خود را در مورد روشهائی که بکار برده اید جویا شوید این نظریات می توانند موفقیت طرح بازاریابی شما را تضمین کند.
3- کمک به مشتریان برای یافتن محصولات و حدمات مناسب
اگر می خواهید برای مشتری خود بروشور معرفی محصولات را بفرستید، می توانید بروشور یا کارت محصول یا خدماتی را که فکر می کنید برای مشتری شما مفید است را هم بفرستید. اینکار می تواند به مشتری شما در یافتن محصولات مناسب کمک زیادی بکند و مشتری شما را راضی نگه دارد. اگر نگران فروش محصول خود هستید می توانید قبل از اینکار با تولید کننده آن محصول هماهنگی کنید و از این فرصت استفاده کنید. مثلا درصدی از فروش را برای خود در نظر بگیرید یا اینکه تخفیف خاصی را برای مشتری خود از فروشنده بگیرید.
4- جواب تلفنهای خود را متفاوت بدهید.
سعی کنید که سفارشهای خاصی را در هربار جواب دادن تلفن ، به مشتری خود ارائه کنید. بعنوان مثال می توانید بگوئید " روز بخیر؛ من ... هستم . از من درباره سرویسهای جدید سوال کنید." تلفن کننده مجبور می شود که از شما در مورد این سرویسها سوال کند. بیشتر شرکتها پیامهائی را از پیش ظبط شده دارند که وقتی مشتری پشت خط می ماند آنها را برای مشتری پخش میکنند. شما می توانید اینکار را خودتان انجام دهید. از نظر مشتری تفاوتی ندارد که این پیام از قبل ضبط شده یا اینکه زنده ارائه شده است.
برای استفاده از این روش مطمئن شوید که پیام شما برای مشتریان شما جذاب باشد. اگر مشتری شما از راه دور تماس می گیرد، با ارائه آگهی های طولانی وقت و پول مشتری خود را به هدر ندهید.
5- استفاده از دست نوشته
سعی کنید در تمام نامه هائی که برای مشتری خود می فرستید، از دست نوشته و یا مهرهای مخصوص یا برچسب های خاص استفاده کنید. توجه داشته باشید که دست نوشته ای روی نامه در اولین بار که نامه دیده می شود خوانده می شوند. به خاطر داشته باشید این نوشته در صورتی بطور کامل خوانده می شوند که خلاصه و کوتاه باشند بطوریکه بیننده بتواند آنرا در کمتر از ده ثانیه بخواند.
6- یک پیشنهاد فروش برای مشتری خود که تازه از شما خرید کرده است بفرستید.
اگر بعنوان مثال مشتری شما لباسی را از شما خریده است، می توانید نامه ای برای او بفرستید و ضمن تشکر از خرید قبلی به اطلاع او برسانید که برای خرید بعدی بطور مثال از تخفیف بیست درصدی برخورداد است. برای اینکه بتوانید این پیشنهاد را به فروش نزدیک کنید، برای پیشنهاد خود زمان تعیین کنید.
7- خبرنامه
آیا می دانید هزینه فروش به یک مشتری جدید شش برابر بیشتر از فروش به مشتری قدیمی است؟ شما با استفاده از خبرنامه می توانید بازاریابی خود را بر روی مشتریان قدیمی خود متمرکز کنید. اگر هزینه خبرنامه چاپی برای شما زیاد است، می توانید با استفاده از پست الکترونیک اینکار را با هزینه بسیار پائینی انجام دهید. همیشه در خبر نامه خود می توانید پیشنهاد فروش ویژه ای را به مشتری قبلی خود ارائه کنید.
8- بازاریابی مشترک
اگر فکر می کنید که قادر به تحمل هزینه بازاریابی به تنهائی نیستید، بدنبال شریکی باشید که محصول او هم مناسب مشتری شما باشد یا اینکه محصولات شما مکمل یکدیگر باشد. با ارائه طرح بازاریابی مشترک می توانید در هزینه های بازاریابی صرفه جوئی کنید. علاوه برای با این روش سرویس بهتری را هم به مشتریان خود ارائه می کنید.
9- بروشورها و آگهی های خود را در تمام نامه های ارسالی شرکت خود قرار دهید. اینکار هزینه زیادی برای شما ندارد و شما از نتیجه کار قطعا متعجب خواهید شد که ببینید این پیشنهادهای شما به دست چه افرادی می رشد و سفارش خرید به شما می دهند.
10- سمینار
ارائه سمینار در زمینه کار خودتان یا شرکت در سمینارهای مرتبط می تواند نقش بسیار زیادی در معرفی کسب و کار شما داشته باشد. اگر می خواهید سمیناری در محل کار خود برگزار کنید، بخاطر داشته باشید که ارائه یک سمینار رایگان نمی تواند مشتریان شما را جذب کنید. دریافت هزینه جزئی علاوه بر اینکه مقداری از هزینه های سمینار را پوشش می دهد می تواند در جذب مخاطب هم به شما کمک کند. البته چنین سمینارهائی باید بسیار با کیفیت و با برنامه ریزی ارائه شوند.


دریافت بصورت فایل پی دی اف 

راهکار اول: خرده فروشی مستقیم

راهکار اول: خرده فروشی مستقیم

امروزه با بزرگ شدن شهرها و ایجاد مشکلات مختلف  در جابجایی در سطح شهر افراد ترجیحا راغب هستند نیازهای خود را از نزدیک منزل و یا محل کار خود تامین کنند ، حال اگر شما بتوانیدطیف متنوعی از موارد مورد نیاز (مانند لوازم التحریر) بصورت منظم و مرتب و با قیمت مناسب عرضه کنید میتوانید مطمئن باشید فروش خوبی خواهید داشت .

البته متاسفانه  در حال حاضر این کار بصورت کاملا نا منظم و آشفته توسط افراد در سطح شهر انجام میشود ولی اولا بخاطر بی نظم بودن آنها و ثانیا بخاطر قیمتهای غیر منصفانه نمی توانندانتظار فروش خوبی داشته باشند . مثال:

حالت اول : پسر خوش برخورد و مهربانی است که چند وقت یکبار با یک جعبه پر از خودکار و مدادو ماژیک و.... در نمونه های متنوع به فروشگاه ما سر میزند و هربار تقریبا بیش از 20 هزار تومان  از او خرید می کنیم او بعد از چند مدت موفق شد یک موبایل اعتباری تهیه کند و ما هم در اوقات نیاز به او زنگ می زنیم و سفارش خود را اعلام می کنیم و اینطور فروش او هم بیشتر شده است.

حالت دوم (منفی) : فرش فروشهایی که اول 4 عدد قالیچه را 50 هزار تومان اعلام میکنند ولی میشود مجموع آنها را زیر 10 هزار تومان خرید و یا ریش تراشی که اول 30 هزار تومان اعلام میکردند نهایتا با 4500 تومان خریداری کردم.

این مثالها را به این دلیل مطرح کردم تا مشخص شود عکس العمل خوب  شخص در ارائه کالای مناسب در جهت جلب اعتماد مشتری برای ثابت ماندن مشتریان و خرید دائمی آنها چقدر مهم است.

نوع کالاهایی که در این زمینه قابل عرضه هستند بسیار متنوع است و با توجه به سرمایه و امکانات شما و اندکی تحقیق میتوانید کالای مناسب برای این کار را انتخاب کنید .

این انتخاب میتواند با توجه به سطح توانایی مالی خریداران و نیازهای آنها انجام شود

بسته به امکان مالی  شما این کار میتواند پیاده، با دوچرخه ویا موتورسیکلت و یا یک اتومبیل کوچک انجام شود و حسن دو مورد آخر در این است که امکان همراه داشتن و تحویل کالای بیشتری را در اختیار قرار میدهد.

چند کالای پیشنهادی :

1-  لوازم التحریر

2-  ماشین حساب

3-  ماشینهای تست اسکناس و تراول( کنترل تقلبی نبودن )

4-  لوازم تزئینی کوچک و شیک

5-  کارهای هنری کوچک

6-  تقویم و سررسید برای ماههای پایانی سال ( میتوانید با یک چاپخانه برای گرفتن سفارش از مشتری برای آنها مذاکره کنید )

7-  CD های موسیقی ( برخلاف cdهای تصویری معمولا در این زمینه افراد زیادی فعالیت نمی کنند )

و خلاصه هر چیزی که قابل فروش و قابل حمل ونقل به آسانی باشد..


دریافت بصورت فایل پی دی اف 

مقدمه

بنام خدا

ایده های نو برای شروع ویا گسترش کسب و کارهای کوچک

مقدمه:

یاد معلم کلاس چهارم به خیر، او برای حل مسائل یک فرمول ساده به ما یادداد که فکر میکنم در همه مراحل زندکی برایم مفید باشد.

برای حل مسئله اول باید بدانیم مسئله چه چیزی از ما میخواهد و بعد چه فرضیاتی در اختیار ما قرار دارد و در نهایت چه راهکارهایی برای رسیدن به نتیجه دلخواه وجود دارد.

یادآوری این خاطره چه ارتباطی با موضوع مطلب ما دارد؟

اکثر جوانان ما میدانند چه چیزی از زندگی میخواهند(فلان شغل ، فلان منزل، فلان انومبیل و ...)اما بدون توجه به داشته های فعلی خود و راهکارهایی که میتواند بصورت منطقی آنها را بسوی اهدافشان هدایت کند بیهدف دست به تلاشهای بیهوده میزنند و بعد از اندک زمانی سرخورده و افسرده میشوند و یا به دنبال راهکارهای بظاهر میانبر رفته و در انتها از جاهایی سر در می آورند که عاقبتشان به جز پشیمانی نخواهد بود..

نویسنده در این مجموعه سعی می کند که در حد بضاعت و توانایی خود ایده هایی ابتکاری را برای شروع و یا شکوفا کردن مشاغل مختلف به اینگونه افراد توصیه نماید، البته شایان ذکر است برای موفق شدن در هر کاری بیش از هر چیز به پشتکار نیاز است ، پس توصیه من این است که پشتکار خود را از دست ندهید و اگر در هر کار موفق نشدید مجددا آنرا پس از رفع نقاط ضعف خود با روش جدیدی شروع کنیدتا در نهایت به نتیجه برسید.

از ادیسون مخترع معروف سئوال کردند شما برای اختراع لامپ الکتریکی بیش از 1000 بار آزمایش کردید ، چه چیزی شمارا به ادامه کار وامیداشت؟

و او جواب داد  اینکه بیش از 1000 راه برای نساختن لامپ پیدا کردم !!