دنیای فروش ، بازاریابی و موفقیت

چرا بسیاری از افراد از اقدامات جدید ترس دارند؟

از دوستانی که به شناخت و غلبه بر ترسهای روزمره مایلند دعوت می کنم به وبلاگ جدید من به آدرس http://bedonetars.mihanblog.com مراجعه کنند.

چرا بسیاری از افراد از اقدامات جدید ترس دارند؟

بسیاری از افراد به خصوص جوانترها که تجربه کمتری در کار و کسب و زندگی دارند علی رغم انجام تولیدات و خدمات عالی در یک قدمی موفقیت متوقف می شوند و از پیشرفت بیشتر خودداری می‌کنند.

در درون همه ما صدایی هست که در مواقع مختلف شروع به گفتگو با ما می‌کند و بسته به وضعیت روحی و اعتماد به نفس ما این صدا گفتگوهای متفاوتی با ما دارد.

1346838001_svalat-khvastgare.jpgاین صدا به نامهای مختلفی خوانده می‌شود اما ما آنرا همزاد پرگو می‌نامیم .

همزاد پرگو اکثرا باعث تضعیف روحیه ما می‌شود و با اما و اگرهای خود انسان را نسبت به تصمیم خود مردد می‌کند. مثال زیر نمونه‌ای از این گفتگوهاست:

(( حالا که این پکیج را درست کرده‌ای باید زودتر به بازار عرضه کنی ، اما ممکن است از روی آن کپی کنند و زحمتهای تو به باد برود پس باید اول مجوزهای قانونی را بگیرم تا اگر کسی آنرا کپی کرد او را به دادگاه بکشم . راستی اگر از پکیج من ایراد بگیرند چکار کنم؟ اگر با این همه خرج و مخارجی که برای این کار کرده‌ام مشتریان از آن استقبال نکنند چکار کنم ؟  اگر.....؟ اگر....؟ اگر....؟

اصلا حالا که اینطوره بهتره از خیر این کار بگذرم و عطایش را به لقایش ببخشم. ))

شاید این سبک گفتگوی درونی برای شما آشنا باشد . شاید شما هم به شکلی دیگر آنرا برای خودتان تجربه کرده‌اید.

باید بدانیم که انجام هر کاری علاوه بر داشتن تجربه مناسب ، به تحقیق و مشاوره راجع به آن کار بستگی دارد اما اگر به صدای همزاد پرگوی درونی توجه کرده و ذهن خودتان را به او واگذار کنید مطمئنا بسیاری از اقدامات خوب و موثری را که می‌توانید انجام بدهید هیچ وجه انجام نخواهند شد.

  • محمدرضا امین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی