دنیای فروش ، بازاریابی و موفقیت

فقط برای درد دل

لطفا برای دیدن عکسها در ایمیلهای Gmail بر روی گزینه Display images below در بالا کلیک کنید

فقط برای درد دل

بعضی وقتها که پای صحبت پدرم می نشینم و او هم از خاطرات «دوران قدیم» اش می گوید، با خودم فکر می کنم، نکند نیمی از گفته هایش از روی تصور و تخیل است یا مثلاً واقعیت بزرگنمایی شده. چیزهایی که دربارهی مرام و منش کاسب کارهای قدیم می گوید در مقایسه با رفتار و منش کاسب کارهای امروزی، مثل مقایسه بهشت و جهنم است.

«انصاف» چیزی است که به قول پدرم بوده و دیگر نیست؛ یا حداقل خیلی کم شده است . مثلاً اگر بزازهای قدیمی یک وجب بیشتر از طاق پارچه می بریده اند و به دست مشتری می داده اند، این روزها بر اساس میلی متر برش می زنند . یا مثلاً اگر حاج اسدالله بقال و سید حسن میوه فروش کفه ی ترازوی مشتری را سنگین تر می کرده اند،این روزها یک عدد خیار را به جای سیصد تومان باقی مانده و برای اینکه مبلغ رند شود، می اندازند توی کیسهات و شاگر بربری فروشی هم به بهانه ی نداشتن 50 تومان پول خرد، یک بربری 450 تومانی را رسماً 500 تومان می فروشد.

همه ی اینها ماییم. ما که گذشتگان مان با انصاف و با مرام بوده اند و برکت روزی شان از همه چیز برای شان مهم تر بوده است. ما که تا کمی خیابان باران و برف می خورد، کرایه ها را می کشیم بالا و اجازه می دهیم تا خلق الله زیر برف و باران زکام بشوند و ما زیر باد گرم بخاری ماشین منتظر مسافر دربستی می نشینیم. ما که تا خبری می شنویم که فلان اتفاق می خواهد بیفتد، اول کاری که به ذهن مان می رسد، این است که قیمت ها را پف کرده بیندازیم توی کاسه ی خلق الله.  

پدرم از بقالی می گوید که برای خودش رزق مشخصی تعیین کرده بود و در هر ساعتی از روز که به آن می رسید، دکان اش را می بست و می رفت تا بقیهی کسبه هم به رزق و روزی شان برسند. اما این روزها کمتر کسی را می شناسم که از دقّ رقبایش سردرد نگیرد و همیشه چشم به راه خبر مرگ و ورشکستگی شان نباشد. باور کنید که بعضی وقت ها سرگیجه می گیرم از این فاصله ای که بین ما و گذشتگان مان افتاده است.

انصاف اخلاق پسندیده ای است که این روزها خیلی جایش خالی است. این چنین ارزشهایی می توانند برای سبک کار و بازاریابی ما مزیت رقابتی ایجاد کنند. می توانند آرامش را به بازارهای ما دعوت می کنند و ...

ولی با رفتاری که توی این روزها از صاحبخانه ها و مغازه دارها و مدیرها و راننده ها و شرکت دارها و ... می بینم باید بگویم:«خداوند بیامرزدت انصاف!»

نقل از سایت بازاریابان

-----------------------------

book1.jpg

  چگونه در اینترنت مشتریان کالای خود را بیابیم؟

برای دریافت کتاب کافی است بر روی تصویر و یا متن فوق کلیک کنید

 ----------------------

agahi3.jpg

  چگونه می توان آگهی های پرفروش طراحی کرد؟

برای دیافت کتاب کافی است بر روی تصویر و یا متن فوق کلیک کنید

------------------------------------------------------

پرسش و پاسخ :

بخش جدیدی در خبرنامه های ما راه اندازی شده است به این صورت که دوستانی که در زمینه بازاریابی اینترنتی سوالاتی دارند می توانند با درج سئوالات ، پاسخ خود را در خبرنامه های بعدی دریافت نمایند.

برای نوشتن سئوالات بر روی متن زیر کلیک کنید

فرم ثبت پرسشها


  • محمدرضا امین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی