دنیای فروش ، بازاریابی و موفقیت

مشتریان چگونه ما را انتخاب می کنند؟

هرکدام از ما برای دست یافتن به منافع خاصی اقدام به خرید می کنیم . چنانچه یک فروشنده بتواند منافع مورد نظر مشتریانش را شناسایی کند بسیار راحت تر و سریع تر می تواند با خریداران خود ارتباط برقرار کرده  و کالاهای خود را به فروش برساند.

بعنوان مثال امکان دارد مدیر یک شرکت صنعتی برای خرید لیفتراک برقی بین مدل 4500 اسب و 5000 اسب و یا مارکهای x و y مردد باشد اما هدف نهایی او خریدی است که بی دردسر امور مورد نظر را انجام داده و مرتبا دچار خرابی و مشکل فنی نشده و کارهای مربوطه را ناتمام نگذارد.

پس در نهایت هدف یک مدیر از خرید لیفتراک تامین امنیت فکری و راحتی خیال از بابت دریافت خدمات پس از فروش قوی است و هر شرکتی که بتواند این موارد را تضمین کند انتخاب وی خواهد بود.

بنابراین بجای اینکه فقط مشخصات فنی انواع لیفتراکها را ارائه کنید باید مدارکی از طرف مراکز مهم مبنی بر تایید کیفیت کالا بهمراه روش ارائه خدمات پس از فروش در مراکزی که کالایتان عرضه می شود ذکر کنید.

در مجموع روش فوق را ارائه مزایا بجای مشخصات می نامند و مزایا یعنی موارد و یا احساساتی که مشتری در هنگام خرید و یا پس از خرید و مصرف کالا بدست می آورد.

مثال دوم :

یک کارخانه بیسکویت سازی از شیرین کننده های طبیعی مثل خرما و عسل بجای شکر استفاده می کند . این کارخانه میتواند از تمایل مردم به خوش اندام بودن و همچنین تمایل مردمی که بدلیل بیماری قند نمی توانند شیرینی بخورند استفاده کند.

به این شکل : بیسکویت بخورید و خوش اندام بمانید . در بیسکویتهای ما بجای قند مصنوعی از خرما استفاده شده که نه تنها مضر نیست بلکه دهها خاصیت برای سیستم گوارشی بدن دارد

و یا تنها بیسکویت قابل استفاده توسط بیماران دیابتی ، در ساخت این بیسکویت بجای قند مصنوعی از عسل استفاده شده که طبق تایید پزشکان برای بیماران دیابتی بسیار مفید است.

(توضیحات فوق صرفا مثال بوده و جنبه پزشکی ندارد)

 

در کالای خود خوب دقت کنید و فواید آنرا برای مشتری بازگو کنید ، مشتریان به این شکل بهتر خرید خواهند کرد.

 

------------------------------------------------------------

به دلیل اضافه شدن دوستان جدید در هر نوبت ، مجبورم لینک دانلود کتاب را مکررا داشته باشم لذا از دوستان قدیمی بابت این مورد پوزش می طلبم

مدیریت سایت فروشندگی


book1.jpg

  چگونه در اینترنت مشتریان کالای خود را بیابیم؟
 

agahi3.jpg

  چگونه می توان آگهی های پرفروش طراحی کرد؟

چنانچه برای دیدن فایلهای pdf  دچار مشکل هستید می توانید نرم افزار آنرا از این جا دریافت کنید.

 

برای دریافت نرم افزار pdf reader روی جمله بالاکلیک راست کرده و گزینه save link as را انتخاب کنید پس از دانلود برنامه آنرا اجرا کنید

پس از اجرا و نصب نرم افزار می توانید فایلهای pdf را توسط آن ببینید.  
  • محمدرضا امین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی