دنیای فروش ، بازاریابی و موفقیت

بررسی یک مشکل در روند بازاریابی

بدلیل مشکلات هاست احتمال دارد لینک دانلودها در خبرنامه امروز عمل نکند ، این مورد در خبرنامه بعدی اصلاح خواهد شد

برای دیدن تصاویر در ایمیلهای Gmail بر روی گزینه Display images below در بالا کلیک کنید

nazar.jpg

با فقط دو دقیقه صرف وقت و شر کت در نظر سنجی به ما در بهتر کردن محتوی سایت کمک کنید

forooshandegilogo.jpg

 

book1.jpg

  چگونه در اینترنت مشتریان کالای خود را بیابیم؟

بررسی یک مشکل در روند بازاریابی

بسیاری از ما روزانه فاکسهای مختلفی از مراکز تبلیغاتی مختلف دریافت می کنیم ، این فاکسها که معمولا برای دریافت آگهی ارسال می شود لیست قیمت و یا قرارداد سفارش آگهی است و عاقبت اکثر آنها سقوط به سطل زباله است . فکر می کنید دلیل این مطلب چیست ؟

در زیر مطالبی قید می شود که می تواند دلیل مشکل را بیان کرده و به خود ما هم کمک کند تا در زمینه فروش کالا و خدماتمان بهتر عمل کنیم .

 

متد فروش aida بر اساس چهار حرف A(attention) I(interest) D(desire) و A(action) می باشد که به صورت خلاصه به توضیح آنها می پردازیم:

A(attention)

اولین مرحله یعنی توجه به این مفهوم است که در دنیای فعلی همگی توسط دریایی از اطلاعات و تبلیغات محاصره شده ایم و اکثرا هم از آنها فراری هستیم ، فقط تبلیغاتی می تواند برای ما جالب باشد که منفعت ما به نحوی در آن نهفته باشد . بنابراین سئوالاتی مطرح کنید که اشاره به منفعت کالایتان برای مشتری داشته باشد و یا حدس بزنید مشتری بدنبال آن منفعت باشد مثلا برای دستگاه ورزشی ( اشاره به زیبایی ، لاغری و تناسب اندام)

I(interest)

مشتری را علاقمند کنید ، با نشان دادن خصوصیات و مزایای محصول و خدمات خود و توضیح اینکه این مزایا چگونه می تواند زندگی مشتریان شما را ارتقاء دهد آنها را علاقمند کنید.

D(desire)

سومین حرف در متد aida نشانگر کلمه شور و اشتیاق است ، شور و اشتیاق در نهایت باعٍ تشویق مشتری برای خرید می شود ، شما باید مشتری هایی بیابید که شدیدا خواهان مزایای زیر باشند:

1-     کاهش هزینه و یا افزایش درآمد

2-     صرفه جویی در زمان و یا کسب آن و همچنین افزایش رفاه و آسایش

3-     ایجاد سلامتی ، امنیت ، شهرت ، احترام

4-     بهبود و ترقی موفقیت های شخصی و تجاری

میل خرید کلیدی است که به شما کمک می کند کالا و خدمات خود را به هریک از خواسته های فوق ارتباط دهید پس ببینید که محصولات شما چگونه می توانند آنها را برآورده کنند . مسلما این مسئله باعٍ می شود شور واشتیاق خرید در مشتریان ایجاد شود.

A(act-action)

آخرین حرف در متد aida نشانگر عمل است. در این قسمت شما از مشتری می خواهید و یا به او کمک می کنید که درباره خرید تصمیم قطعی بگیرد و فروش خاتمه یابد.

جالب است بدانیم که خیلی از فروشندگان در فرآیند فروش این چهارقسمت را باهم مخلوط می کنند و یا ترتیب آنها را رعایت نمی کنند ، از یکی به دیگری می پرند و مجددا به قبلی برمی گردند، یا همه را در هم ادغام می کنند اما اگر ترتیب آنها در این مدل رعایت نشود حتی اگر تمامی آنها نیز به کار برده شوند هرگز موثر واقع نمی شوند.

 

 

 

agahi3.jpg

  چگونه می توان آگهی های پرفروش طراحی کرد؟

چنانچه برای دیدن فایلهای pdf  دچار مشکل هستید می توانید نرم افزار آنرا از این جا دریافت کنید.

 

برای دریافت نرم افزار pdf reader روی جمله بالاکلیک راست کرده و گزینه save link as را انتخاب کنید پس از دانلود برنامه آنرا اجرا کنید

پس از اجرا و نصب نرم افزار می توانید فایلهای pdf را توسط آن ببینید.

 

چنانچه در ارتباط با شغل خود و مطالب خبرنامه سئوال یا پیشنهادی دارید  کلیک کنید


  • محمدرضا امین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی