دنیای فروش ، بازاریابی و موفقیت

کارآفرینی و وضع کلان اقتصادی

اوضاع اقتصادی کشور چطور است؟
-
خیلی خرابه و گرانی و بیکاری بیداد میکنه.
-
هیچ کجا مثل این مملکت پول مفت در نمیاد.
-
بخور ر ونمیری هست.
-
پول زیاده ولی باید کله ات کار کنه.
-
مردم واقعن گرسنه و بدبخت هستند.
و....
نظر شما چیه؟ آیا یکی از نظرهای فوق را دارید یا نظری متفاوت؟.من و شما زمانی میتوانیم در کار یا کاسبی خود موفق باشیم که نظر مثبتی نسبت به اوضاع اقتصادی کشور داشته بشیم.ممکن است بگویید:
-
تورم بیداد میکند، بیکاری روزبروز بیشتر میشود واین حرفها را اقتصاددانها هم تایید می کنند، مگر میشود بدون توجه به نظر کارشناسان به آینده خوشبین بود؟
انسان کارآفرین طرح یا ایده خاصی را با توجه به شرایط موجود به اجرا می گذارد. کارآفرین کسی است که در شرایط واقعی موجود میتواند کالا یا خدماتی را عرضه کند که نیاز جامعه است، او ممکن است بگوید:
-
چه خوب که تعداد زیادی جوینده کار داریم، من می توانم برای انتخاب همکاران خود حق انتخاب بیشتری داشته باشم.
-
من هم با توجه با میزان تورم درآمد خود را بیشتر خواهم کرد.
-
برای کالا یا خدمات من در هر شرایطی مشتری هست.
واقعیت اینست که من و شما هیچکدام کارشناس اقتصادی نیستیم و هر نظری هم که داشته باشیم غیر علمی خواهد بود. تازه اگر کارشناس هم باشیم باز نامطلوب بودن وضع اقتصاد کلان کشور به معنای این نیست که من و شما هم مجبوریم در صف فقرا بایستیم. روشنتر بگویم بد بودن اقتصاد کشور هرگز به این معنا نیست که کار و کاسبی یک انسان کارآفرین هم بد باشد. اگر شما کاسبی خوبی ندارید یعنی هنوز نتواسته اید کالا یا خدمات مناسبی را در اختیار مردمی که با آنها سرکار دارید قرار دهید.

  • محمدرضا امین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی