دنیای فروش ، بازاریابی و موفقیت

مالک روزنامه یک میلیون تیراژی

مالک روزنامه یک میلیون تیراژی

دیوید تامسون، (David Thomson)
دیوید تامسون، به همراه خانواده اش در سال 2010 میلادی، در حالی که توانسته بودند برای این سال 19 میلیارد دلار سرمایه اندوخته کنند، در پله 20 سرمایه داران بزرگ جهان ایستادند.
دیوید که 50 سال دارد، ساکن تورنتو کاناداست و همچنین مالک گروه رسانه‌ای     CTVglobemedia  است که در حقیقت مجموعه ای از روزنامه هایی نظیر Mail و   The globe  و 10 ها شبکه تلویزیونی و رادیویی است.
اگر بدانیم که او در سال 2009 میلادی با سرمایه ای بالغ بر 13 میلیارد دلار رتبه 24 جدول میلیاردرهای جهان را به خود اختصاص داده بود، می بینیم که در طول یک سال هفت میلیارد دلار بر ثروت او افزوده شده است.
دیوید تامسون، متولد 12 ژوئن سال 1957 میلادی با دارایی‌حدود 22میلیارد دلار یکی از همین میلیاردرها است. او که یک تاجر کانادایی است، پسرکوچک «کنت تامسون» یکی از ثروتمندترین مردان تورنتو است.تامسون توانست مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه«آپر کانادا» کسب کند و سپس در سال 1978 میلادی برای تکمیل تحصیلات خود در رشته تاریخ به دانشگاه «سلوین» رفت.
دیوید از همان جوانی مدیریت شرکت‌هایی را که توسط خانواده‌اش کنترل می‌شد، در اختیار داشت. او پس از مرگ پدرش ارث زیادی نصیبش شد و رسما هدایت شرکت «تامسون» را برعهده گرفت، ولی در سال 2000 میلادی از سمت خود کناره‌گیری کرد.
«
روی تامسون» پدربزرگ دیوید که او نیز یکی از معروف‌ترین افراد کانادا محسوب می‌شود، در بخشی از زندگینامه خود درباره دیوید نوشته است: «دیوید، نوه من، به زودی در صحنه تجارت، مرد شماره یک خواهد شد. با ثروتی که ما برای او باقی خواهیم گذاشت، دیوید می‌تواند مسئولیت‌های زیادی را عهده‌دار شود؛ هیچ یک از پسران تامسون، نمی‌توانند شرکت ‌ما را به خوبی دیوید هدایت کنند».
البته دیوید نیز مانند دیگر میلیاردرهای جهان از مطبوعات دوری می‌کند و حاضر به مصاحبه نیست و به همین علت اخبار دقیقی از نحوه زندگی او در دست نیست. دیوید در طول 49 سال زندگی خود فقط یک بار حاضر به مصاحبه شد و با «جیمز فیتزجرالد» یکی از دوستان قدیمی‌اش که خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز بود، گفت‌وگو کرد.
در این مصاحبه دیوید خطاب به جیمز گفت: «زمانی که سعی می‌کنید در زندگی توازن و تعادل ایجاد کنید، تجار سنتی فکر می‌کنند شما مرد واقعی نیستید، اما به واقع چه کسی می‌تواند بگوید که مرد واقعی چه کسی است؟ شما می‌توانید به من بگویید؟»
وی ادامه داد: «شما زمانی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته با همسرتان ندارید، زمان اضافی برای استفاده مناسب از تعطیلات ندارید، شما سرگرمی ندارید و نمی‌دانید که چگونه کلمه «مونزارت» را هجی می‌کنند و به اینجا آمدید تا به من بگویید که ضعیف هستم
اما درباره شرکت «تامسون» می‌توان گفت که این شرکت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اطلاعاتی جهان است که در بخش‌هایی مانند سرویس‌های تجاری، بهداشتی، تحقیقات تکنولوژی و حقوقی متمرکز شده است.تامسون در هفت بخش گوناگون فعالیت می‌کند و هر یک از آنها عنوان خاص خود را دارند. تا همین اواخر، تامسون یکی از رهبران تحقیقات دانشگاهی محسوب می‌شد. در 26 اکتبر سال 2006، مدیران تامسون اعلام کردند که قصد دارند بخشی از دارایی این شرکت را بفروشند.
چندی قبل از این، تامسون اعلام کرد که با قراردادی به ارزش 2/17 میلیارد دلار با خبرگزاری «رویترز‌» ادغام و شرکت جدیدی با عنوان «تامسون - رویترز» تشکیل خواهد شد. بر اساس این قرارداد، تامسون 35 درصد از سهام شرکت جدید را در اختیار خواهد داشت و این شرکت با مدیریت«تام گلوسر‌» رئیس کنونی رویترز اداره می‌شود. تا پایان دهه 70 میلادی، روزنامه تامسون با انتشار یک میلیون نسخه در آمریکا عنوان پرفروش‌ترین روزنامه این کشور را در اختیار داشت. این شرکت در طول سالیان متمادی از سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز و گردشگری خارج شد و تمامی فعالیتش بر زمینه اطلاع‌رسانی متمرکز شد.
در سال 1976، در زمان مرگ تامسون (پدربزرگ دیوید)، شرکت تامسون 500 میلیون دلار ارزش داشت، اما طبق گزارش‌های منتشر شده در سال 2006 میلادی، شرکت تامسون پس از مرگ «کنت تامسون» پدر دیوید حدود 3/62 میلیارد دلار ارزش خالص داشته است.

 

  • محمدرضا امین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی